maandag 3 december 2012

Wat te doen..

Nu ik tijdelijk werkloos ben kan ik van alles gaan doen, maar wat?

1. Meer tijd met de kinderen doorbrengen.
Nu ik niet meer werk en de kinderen van de kinderopvang af zijn is er voor mij genoeg tijd om met ze op pad te gaan. Een rondje lopen naar het park, de speeltuin of even naar de stad. Misschien wel een trip naar de dierentuin. Daarnaast zijn de vriendinnetjes van Zoe Isobel woensdag en vrijdag ook thuis, dus kunnen ze thuis samen spelen i.p.v. bij Korein. De eerste 2 maanden is het echter nog uitloop bij Korein dus zal ik ze nog wel nu en dan brengen zodat ik meer tijd kan spenderen aan punt 2 t/m 6.

2. Solliciteren.
Natuurlijk prioriteit nr. 1 met stip. Door relaties te benaderen, op pad te gaan en met mensen te praten en het versturen van sollicitatie brieven zal ik er alles aan doen om weer een leuke baan te vinden. Op een gegeven moment komt er een kantelpunt waar je niet meer opzoek gaat naar een leuke baan, maar naar welke baan dan ook. Ik verwacht nu dat dit punt rond een maand of 4 zal zijn, maar dat moet de toekomst uitwijzen. Ik zal 12 maanden lang een WW-uitkering ontvangen, dus heb ik nog even de tijd om iets leuks te vinden. Leuk is misschien een raar woord, maar als je zonder plezier naar je werk gaat lijdt de kwaliteit van je werk er onder en dat brengt de rest van je "state of mind" ook naar beneden. Voor mij is het dus heel belangrijk om werk leuk te vinden zodat ik er vol voor kan gaan en dus is er een win-win situatie voor mij en mijn werkgever.

3. Dagboek bijhouden.
Misschien is het wel leuk en/of interessant om een dagboek bij te houden. Hiermee zou ik mijzelf kunnen motiveren om dingen te gaan doen en is het wellicht leuk om inzicht te krijgen wat het betekent om ongewild thuis te zitten. Ik heb een speciale blog opgezet waar je mijn dagelijkse bezigheden kan volgen!

4. Hotmail mailbox gaan opschonen.
2400 berichten in mijn Inbox en 2200 berichten in mijn outbox. Daar kunnen er heel veel van weg en de rest stop ik in mapjes.

5. Huishouden.
Waar er nu in het weekend de was (door Lisa) wordt gedaan en ik af en toe stofzuig en de vloer poets is er nu meer tijd om het e.e.a. schoon te houden..geen excuses meer. De voorjaars schoonmaak zal dit keer in januari plaatsvinden denk ik.

6. Stiekem een beetje uitrusten.
Als alle hierboven genoemde punten klaar zijn, is er misschien nog een beetje tijd over om uit te rusten. Dat zal een middag dutje kunnen zijn, een film kijken of lekker naar muziek luisteren. We zullen zien hoe het verloopt! Ik houd je op de hoogte d.m.v. mijn dagboek.

Iemand nog tips wat ik nog kan gaan doen? Ik hoor het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten